سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مَثَل دانشمندان بدکردار، مانند تخته سنگی بردهانه نهر است که نه آب می نوشد و نه آب را وا می نهد تا به کشتزاررسد . [عیسی علیه السلام]
.:: مهدیاد ::.
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» مردان در آخرالزمان

به نام خدا
روایات براى مردانى که در آخرالزمان دچار آسیب شده اند، نشانه هایى ذکر شده است. معمولا ًاسلام توقعش از مرد این است که حس غیرت دینى و مهابت الهى داشته باشد. روایات حاکى است که در سیماى مبارک خود امام زمان(ع) هم مهابت الهى وجود دارد . یعنى در چهره مبارک امام زمان (ع) در عین ملاحت و شیرینى، نوعى مهابت و ترس الهى هم وجود دارد و ترکیبى از ملاحت و مهابت درآن دیده مى شود. اما در آخرالزمان بنابرآن چه از روایات به دست مى آید، اگر شما در بین بیست مرد کمتر یا بیشتر، چهره هایى را مورد ارزیابى و شناسایى قرار دهید، نمى توانید کسى را پیدا کنید که در چهره اش هیبت و مهابت الهى و آثار ترس از خداوند وجود داشته باشد.  اهل معصیت خیلى راحت در برابرشان مرتکب معصیت مى شوند وآن ها هم هیچ عکس العملى از خود نشان  نمى دهند. روایت دوم درباره نشانه ها و خصلت هاى منفى مردان آخر الزمان مى فرماید یطیع الرجل زوجته و یعصى والدیه مردان دوره آخر الزمان از اطاعت و احترام والدین دورى مى کنند، در عین حال یک گرایش و اطاعت وپیروى صد درصد از همسران خود در رفتارشان دیده مى شود.                                                         .
باز روایت دیگر مى فرماید: یکون الرَجل همه بطنه و قبلته زوجته و دینه دراهمه : مردانى وجود دارند که تمام همت و عزم شان براى پرکردن شکم هاى شان است و اصلاً به فکر معیشت دیگران نیستند. همسران شان قبله آن ها مى باشند قبلته زوجته گویا این زن ها خداى مردان خود شده اند و براى آن ها اطاعت از همسر، اطاعت از خدا به حساب مى آید و دین آن ها هم پولشان مى گردد حتى براى آن ها مقدس ترین و مهم ترین مسئله پول و ثروت روایت دیگرى از این حکایت مى کند که مردان از مرد بودن خودشان خسته مى شوند: لعن الله المخنثین من الرجال تعبیر روایت این است که این ها از صفات مردانه خود خسته شده و سعى مى کنند که گرایش ها، تمایلات و حالت هاى زنانه را در خودشان نمایان کنند. این گرایش ها ممکن است در حرف زدن، آرایش و آراستگى، طرز پوشش و یا تفکر باشد.
در نقطه مقابل هم حتى روایتى داریم که والمترجلات من النساء زنانى هم پیدا مى شوند که این ها مى خواهند خصوصیات مردان را در خودشان ایجاد کنند و مثل مردان شوند.
روایت دیگرى مى فرماید: یتسمن الرجال للرجال والنساء للنساء و یا یا یتمشط الرجل کما یتمشط المرأة لزوجها امَا یکى از آفت هایى که در دوره آخر الزمان براى مردان به وجود مى آید این است که به جاى آراستگى دست به آرایش مى زنند. آراستگى با آرایش امر بسیار متفاوتى است. یا در روایت دیگر مى فرماید که: بعضى از مردها در دوره آخرالزمان خود را براى دیگران آرایش مى کنند، همانند نوعروسى که براى داماد آرایش مى کند آفت خطرناک تر، این که در آخرالزمان  یتنافس فى الرجل یغار علیه من الرجال یعنى در آخرالزمان باند هایى به وجود مى آیند که طرفدار همجنس بازى هستند و در این راستا مردان، هوسرانى هاى خودشان را به یکدیگر اختصاص مى دهند. روایت مى فرماید که یتنافس فى الرجل یعنى ممکن است با هم رقابت داشته باشند و بعد مى فرماید یغار علیه من الرجال یعنى ممکن است دو مرد بر سر مرد دیگرى یا فرد دیگرى، با هم غیرت و حسادت داشته باشند و هر یک رقیب دیگرى براى رسیدن آن فرد باشد
                
           
                     


 






نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محمد جواد ( جمعه 88/7/17 :: ساعت 4:20 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

دلنوشته ای به پروردگارم
نجواهایی با یوسف زهرا (علیه السلام)
انجمن حجتیه و انحرافات
غرب و مهدویت
آرماگدون
مهدویت فطری است...
مردان در آخرالزمان
آخرالزمان
تاریخ تکراری است...
آشکار شدن نبوت نوح
دانلود mp3 امام زمان (مرحوم کافی)
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 3
>> بازدید دیروز: 14
>> مجموع بازدیدها: 106009
» درباره من

.:: مهدیاد ::.
مدیر وبلاگ : الیاس[19]
نویسندگان وبلاگ :
محمد جواد (@)[4]


ما نوجوون ها از دنیا فقط محبت امام عصر رو می خواهیم برای همینه که با هم، از امام زمان می نویسیم.

» پیوندهای روزانه

.::سیم سوخول::. [4]
بصیرت [83]
طلبه بلاگ [25]
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی [23]
سایت محاکمه [37]
سایت امام مهدی [82]
پایگاه شیعیان [51]
امید یاران [83]
سایت القائم [55]
مجمع وبلاگ نویسان مسلمان [27]
مقتدای مسیح [34]
بی قرار [60]
سایت آیت الله زنجانی [47]
القائم نیوز [63]
پایگاه امام زمان [53]
[آرشیو(16)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
امام زمان[3] . مهدویت[2] . مهدی موعود . نبوت نوح . نجواهایی با یوسف زهرا . نوح . نیاز مردم به امام عصر . ؟ . mp3امام زمان . آخر الزمان . آخرالزمان . آرماگدون . آشکار شدن نبوت نوح . احتمال بداء در نشانه های ظهور - بداء . انتظار . انجمن حجتیه . انحراف . تاریخ تکراری است . چه شباهتهایی میان پیامبران الهی و امام زمان وجود دارد؟ . حقیقت را از یک جوان بشنوید !!! . دانلود mp3 امام زمان (مرحوم کافی) . دانلود کافی امام زمان . دانلود کتب مهدوی . دل نوشته . سوال . سوال جواب . غرب . غریبانه - مناجات - نهیب . غیبت . فطرت . فطرت مهدویت . مرحوم کافی . مناجات .
» آرشیو مطالب
نیاز مردم به امام عصر
نقاط اشتراک مهدویت میان مذاهب اسلامی
احتمال بداء در نشانه های ظهور
احیای اندیشه انتظار
مناجات - دل نوشته
دانلود 3 کتاب مهدوی
شباهت میان برخی پیامبران با امام زمان

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
حدیث نفس
بسم الله الرحمن الرحیم هست کلید در گنج حکیم
وبلاگ گروهی فصل انتظار
.:: رویش عشق::.
یادداشت های یک روحانی
شهدای دفاع مقدس
پر پرواز
شهری در آسمان
دل نوشته های یک طلبه بی قرار
رمز دشمن شناسی
چفیه
هنر سبز
عشق الهی
نسیم یاران
د نـیـــای جـــوانـی

● باد صبا ●
«بازتاب اخبار روز، تحلیل و تفسیر اخبار» اخبار سبز بدون محدودیت
دست خط ...
گل نرجس
آخرین روز دنیا
آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام
بـــبـــوســم خـــــــاک پـــــــــاک جمکـــــــــــــــران را
نشانه
حریم یاس
عاشقانه
کجایند مردان بی ادعا؟
عصر ایمان
حرف های جوانی
رستگاران
عبرات :. رم-ایتالیا
کلبه حقیرانه من
.:: در کوی بی نشان ها ::.

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب